چگونه برای خدمات مشاوره‌ای، مشتریان بیشتری جذب کنیم؟

مشاوره

در این نوشته به صورت بسیار کاربردی و عملی می‌خواهم روش افزایش درآمد از طریق جذب مشتریان بیشتر برای خدمات مشاوره را توضیح بدهم.

البته به هیچ وجه به دنبال مطرح کردن موارد کلیشه‌ای و تکراری نیستم و مواردی را خواهم گفت که در صورت انجام از همین فردا مشتریان جدید برای خدمات مشاوره‌ای داشته باشید.

لازم به ذکر است که کانون مربیان کسب و کار فقط در راستای ماموریت خود در جهت اطلاع رسانی به مدرسان و مشاورین این موارد را معرفی می‌کند و به‌هیچ وجه هیچ دخل و تصرفی در فعالیت‌های آینده شما در این موارد ندارد.

نکته بعدی اینکه این اپلیکیشن‌ها هر روز در حال توسعه هستند و همچنین در آینده نزدیک تعداد بسیار بیشتری از این ابزارها به بازار مشاوره کشور وارد می‌شوند که ما در همین صفحه همه موارد جدید را اطلاع رسانی می‌کنیم. بنابراین در فرم انتهای صفحه ایمیل خودتان را وارد کنید تا موارد بعدی را به اطلاع شما برسانیم.

اپلیکیشن‌های مشاوره

در حال حاضر در کشور شرکت‌های وجود دارند که کارشان این است که مشتریان خدمات مشاوره را به مشاورین متصل می‌کنند. اگر شما در سایت و اپلیکیشن این شرکت‌ها ثبت نام کنید، بر اساس توانمندی شما افراد در موضوعاتی که تخصص دارید از شما مشاوره خواهند گرفت. در اینجا می‌خواهم چند مورد از این اپ‌ها را معرفی کنم.

این شرکت‌ها خودشان بازاریابی می‌کنند و با روش‌هایی که دارند افرادی که علاقه‌مند به کسب مشاوره در یک موضوع هستند را جذب می‌کنند و به شما وصل می‌کنند. چی از این بهتر؟!!!

در حقیقت هزینه بازاریابی این شرکت‌ها صرف معرفی من و شما می‌شود که مشاور در برنامه آنها هستیم. پس از این مسیر بازاریابی به دقت و با هوشندی استفاده کنید.

توجه بفرمایید که برخی از این موارد در حوزه کسب و کار فعال هستند و برخی در حوزه‌های روان‌شناسی و توسعه فردی و مواردی مانند ٱن.

جذب مشتری مشاوره برای مشاورین کسب و کاری

این گروه از اپ‌ها برای مشاورینی مناسب است که در حوزه کسب و کار متخصص هستند، مانند مشاورین منابع انسانی، فروش، بازاریابی، امور مالی، امور حقوقی و ….

در این گروه اپ‌های زیر مناسب هستند:

الوبیزنس

مشاوره

 

کارمنتو

مشاوره

جذب مشتری مشاوره برای مشاورین روان‌شناسی

در این حوزه هم چند اپلیکیشن فعال هستند که در ادامه معرفی می‌کنم:

مشوراپ: فعال در زمینه مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی

اسنپ دکتر: فعال در زمینه مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی

نوجوانی: فعال در حوزه مشاوره آنلاین روانشناسی بخصوص به نوجوانان

پذیرش ۲۴: فعال در زمینه مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی

نکاتی که باید رعایت کنید

صرف این‌که در این نرم‌افزارها عضو بشوید کافی نیست. باید یک پروفایل خوب از خودتان ارائه کنید. برخی از نکات لازم را در فیلم زیر توضیح داده‌ام که حتما ببینید.

این نکات را در یک وبینار آموزشی با عنوان ۴ راهکار اثربخش برای افزایش درآمد مربیان کسب و کار در یک ماه توضیح داده‌ام و همه موارد را روی برنامه الوبیزنس توضیح داده‌ام ولی در تمام موارد این نکات صادق است و حتما باید رعایت شود.

نکته طلایی برای جذب مشتری بیشتر

در فیلم کوتاه بالا نکات مهمی را توضیح دادم که توصیه می‌کنم حتما ببینید ولی اینجا می‌خواهم یک نکته مهم را تاکید کنم.

در اکثر این نرم‌افزارها محلی وجود دارد که افراد مشاوره گیرنده سوالات خودشان را به شکل متن مطرح می‌کنند. این بخش یک گنجینه طلایی برای یک مشاور است و چندین فایده دارد:

آشنایی با مشکلات شایع مشتریان در حوزه تخصصی شما

شما به عنوان یک مشاور با مشکلات افراد در حوزه کاری خودتان آشنا می‌شوید و این در حقیقت یک بازارسنجی برای شما خواهد بود. دوستان زیادی از من سوال می‌پرسند که پرطرفدارترین و شایع‌ترین مشکل مثلا در زمینه مدیریت منابع انسانی چیست؟ اینجا می‌توانید جواب این سوال را پیدا کنید.

به خصوص سوالی که افراد زیادی آن را مطرح می‌کنند یعنی یک فرصت طلایی برای شما وجود دارد که در آن زمینه خودتان را قدرتمند کنید و به این سوالات جواب بدهید.

و جواب دادن به این سوالات هم می‌تواند در قالب محتواهایی باشند که شما ایجاد می‌کنید. یعنی یک نوشته یا صوت یا فیلم در آن موضوع منتشر کنید و جواب آن را مطرح کنید. خواهید دید که افراد زیادی به سمت شما خواهند آمد در آن موضوع خاص.

البته طبیعیه که می‌دانید باید فقط و فقط در یک موضوع خاص فعالیت کنیم و در آن موضوع به ریز مهارت‌ها و توانمندی‌های خودمان را بیان کنیم. یعنی مثلا صرف اینکه بگوییم من مشاور امور حقوقی هستم به نظر من جذب مشتری خوبی نخواهید داشت. باید خودتان را به عنوان یک مشاور حقوقی متخصص در زمینه ازدواج و طلاق مطرح کنید (به عنوان مثال).

اگر می‌خواهید برند شخصی خودتان را به‌گونه‌ای بسازید که در حوزه‌ کاری خودتان یکی از ۵ نفر برتر کشور باشید توصیه می‌کنم تکنیک‌های طلایی برندسازی شخصی را تهیه کنید که در این لینک به صورت هدیه رایگان در خدمت شما قرار دادم.

در فیلم زیر یک نمونه را توضیح داده‌ام که اگر روی یک موضوع تمرکز کنید چقدر جذب مشتری برای شما ساده‌تر می‌شود:

جذب مشتری بیشتر

واضحه که وقتی افراد می‌بینند که یک نفر سوال آن‌ها را به خوبی پاسخ داده‌ مایل هستند مشاوره بیشتری با او داشته باشند که این مسیر در این نرم‌افزارها خیلی ساده است چون هدف اصلی این نرم‌افزارها همین است.

افراد به راحتی در بخش‌های جستجو اسم شما را وارد می‌کنند و می‌توانند از همان‌جا با شما تماس داشته باشند.

استفاده حداکثری از یک محتوا

همین مواردی که اینجا جواب دادید را می‌توانید در سایت و رسانه‌های خودتان هم منتشر کنید.

یک پیشنهاد عالی اینه که در سایت یا اینستاگرام خودتان یک بخش با عنوانی شبیه “ازمن بپرسید” ایجاد کنید. در اینجا افراد سوالات و مطالب خودشان را مطرح می‌کنند و می‌توانید این موارد را جواب دهید.

هزینه مشاوره چقدر محاسبه می‌شود؟

در اکثر این برنامه‌ها یک بخشی که شما توضیحات تخصص خودتان را وارد می‌کنید از شما می‌خواهند هزینه مشاوره خودتان (ساعتی یا دقیقه‌ای) را درج کنید و بر اساس رزومه شما ممکن است این عدد را قبول کنند یا یک مقدار آن را کاهش دهند.

هر فردی هم که خدمات مشاوره می‌خواهد ابتدا در اکانت خودش پول می‌ریزد و سپس در حین تماس به میزانی که با شما صحبت می‌کند از این عدد به اکانت شما واریز می‌شود. البته درصدی هم درآمد خود این شرکت‌هاست که از هزینه مشاوره کسر می‌شود.

البته توجه کنید که درآمد اصلی، درآمد غیر مستقیم است. یعمی اگر فردی از شما مشاوره بگیرد و از راهکارهای شما راضی باشد

آیا همیشه باید آنلاین باشم؟

خیر. در این برنامه‌ها می‌توانید روزها و ساعات مشاوره خودتان را تعیین کنید. مثلا مشخص کنید که من فقط ۱ شنبه و ۳ شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۵ مشاوره می‌دهم و تماس‌ها فقط در این زمان‌ها به شما وصل می‌شود.

آیا شماره من به افراد نمایش داده می‌شود؟

خیر. تماس‌ها از داخل این نرم‌افزارها هدایت می‌شود و مشاوره گیرنده شماره مشاور را نخواهد دید ولی اسم و مشخصات و رزومه‌ای که در این نرم‌افزارها ثبت می‌کنید را افراد می‌بینند و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

جذب مشتری مشاوره از طریق وبینار

خب تا اینجای کار فقط در مورد اپلیکیشن‌های مشاوره صحبت کردم. الان چند نکته خارج از این موارد را می‌خواهم بگویم.

اگر شما یک وبینار را برنامه ریزی کردید، حتما در بخش بلیت‌های وبینار یک بلیت هم قرار بدید برای اینکه اگر افرادی خواستند هم در وبینار شرکت کنند و هم یک جلسه مشاوره را داشته باشند. من خودم همیشه این استراتژی را بکار می‌گیرم و همیشه چندین جلسه مشاوره به همراه وبینار‌های خودم ثبت نام دارم. این یکی از تکنیک‌هایی است که در دوره وبینار هم مطرح کرده‌ام.

وبینار

بازاریابی محتوایی برای جذب مشتری مشاوره

پیشنهاد همیشگی من برای افزایش فروش خدمات آموزشی و مشاوره‌ای بازاریابی محتوایی هست. اینجا هم باز مطرح می‌کنم که اگر محتواهای خوبی در حوزه کاری خودتان منتشر کنید مشتریان زیادی برای جلسات مشاوره خواهید داشت.

به شرطی که مطالب شما در محتواهای رایگان شما عالی باشد و روش تماس با خودتان را به مشتری نشان دهید.

البته منظورم از روش تماس این نیست که شماره موبایل خودتان را بدهید، بلکه می‌توانید از شماره دفتر، شبکه های اجتماعی و … استفاده کنید.

ولی باید کاری کنید که اگر فردی از محتوای شما لذت برد به راحتی بتواند شما را پیدا کند.

برای این منظور همین الان اسم خودتان را در اینترنت جستجو کنید. ببنید اگر کسی اسم شما را سرچ کند می‌تواند به شما دسترسی پیدا کند؟ اگر جواب منفی بود بازاریابی محتوایی را شروع کنید تا اسم شما با یک سرچ دیده شود. اگر خواستید اسم من را سرچ کنید و بببیند در چه سایت‌ها و رسانه‌هایی خودم را مطرح کرده‌ام. این یک میانبر است که به شما گفتم.

جذب مشتری مشاوره از آموزش رایگان

یک استراتژی جالب دیگر می‌تواند این باشد که شما آموزش‌های رایگانی را ترتیب دهید مثلا یک وبینار آموزشی رایگان. خود این وبینار رایگان است ولی افرادی که سوالاتی داشته باشند را در خود وبینار به یک جلسه مشاوره دعوت کنید.

یا یک آموزش رایگان ضبط کنید و آن را در سایت‌های فروش آموزش منتشر کنید. خواهید دید که هزاران نفر این آموزش رایگان شما را می‌بینند و به سوی شما می‌آیند.

اگر خواستید بدانید از چه ابزارهایی می‌توانید استفاده کنید مقاله من با عنوان استفاده از پلتفرم‌های موجود برای افزایش درآمد مربیان را مطالعه کنید.

در این نوشته سعی کردم موارد لازم را خدمت شما توضیح دهم ولی اگر هر سوال دیگری برای شما وجود دارد در بخش دیدگاه‌های زیر این نوشته بنویسید تا جواب آن را تقدیم شما کنم.

[gravityform id=”2″ title=”true” description=”true”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *